Пропускане към основното съдържание

Необходимости, възможности и взимодействие на отделните елементи


влиятелни предизвикателства пред плътността на съзнанието

 клоните са само щрихи пред сивотата на небосклона
 ушната мида е фуния
 събира звуци, факти, артефакти

отдавна вече не сме само двамата
в нашето общо съзнание,
затворили сетивата си за света-какъвто е,
сетивата каквито ги познаваме
отворили сме нашите си - вътрешните сетива,
за да живеем в едно „вселенско“ съзнание,
в което няма граница аз-ти-те

добро и зло
са категории на Разума
в пространството на общото съзнание има само енергии
те не се нуждаят от маски

и необходимост от ангажираност
към себе си
себе си, което съдържа в себе си сбора от мен, теб и тях

тялото е условност,
мисълта – капан,
слухът, зрението, вкусът – невъзможности

единствената ни възможност е в живото
тук и сега
отвъд границите ни – нашите си
отвъд оковите – чуждите

театърът отдавна вече не е театър
ТОВА Е НАШИЯТ АНГАЖИРАН ЖИВОТ


Коментари

Популярни публикации от този блог

"Студената война” или любовта, която ни лишава от безсмъртие

Въпреки безспорно политическото заглавие “Студената война”, или “Zimna wojna”, е филм за една любов, умъртвявана в продължение на десетилетия. Любов към този така различен друг, с когото никога не можем да живеем, но за когото сме готови да умрем. Сред лекциите на Борхес, които води в Харвард началото на миналия век, събрани от издателство “Сиела” ,под заглавието “Това изкуство на поезията”, Борхес цитира един стих на Мередит, който сваля любовта от небесния амвон и я приближава по близо до нас, хората: “love that had robbed us of immortal things”, такава е и любовта на Зула и Виктор, любовта която ни лишава от безсмъртие, която ни ограбва обещаната вечност.  Режисьорът Павел Павликовски е носител на Оскар за чуждестранен филм през 2015 година с филма “Ида”. Със “Студената война” печели безапелационно наградата за режисура в Кан. И има защо.  Историята, макар и универсална, Павликовски посвещава на невъзможната любов между своите родители. За работата по Студената война споделя “&quo
няма ме в капките дъжд, и в цветовете на портокаловото дърво ме няма, нито в листата на бръшляна, прегърнали оградата  нямаме под върха или в полята, волна, гола, нито долу в селата и в дворовете,  не съм сред буреносните облаци, нито в дъгата, нито в слънцето, не съм сред звездите угаснали  няма ме в градовете, из площадите, по улиците, болна, вяла, нито в сградите, кината, заводите, моловете, баровете, театрите, болниците  в работата ме няма, на сцената или в къщи на масата в кухнята, или в леглото отвлече ме и сега ме няма
свободата зове, дива, жадна, но умът още се съмнява, страхът разкъсва месечината и й слага белезници, постфактум а светът не ги чака безсрамно се случва наоколо